Adwords Teklif Stratejileri

3
strategy

Adwords kampanyalarınızda belirlediğiniz teklif stratejilerinizin reklamcılık hedeflerinizle uyumlu olması gerekiyor. Peki hangi teklif stratejisi hangi hedef için uygundur, gelin göz atalım…

Tıklamaları En Üst Düzeye Çıkarma

Tıklamaları en üst düzeye çıkarma teklif stratejisi, günlük bütçenizi aşmadan, olabildiğince yüksek sayıda tıklama almanızı sağlar. Sistem, teklifleri otomatik olarak güncelleyerek sizi en ucuz tıklamalara ulaştırır. Amacınız marka bilinirliği oluşturmak ya da trafiği arttırmak ise bu teklif stratejisini kullanabilirsiniz.  Dezavantajı ise sizin için önemli olan kelimeleri de düşük bir şekilde tekliflendiriyor olmasıdır.  Satın alma aşamasına yakın olan kullanıcıların aramalarını tetikleyen kelimelerin de teklifleri düşeceği için kampanyanızın performansı düşebilir.

Dikkat etmemiz gereken bir diğer konu ise TBM teklif sınırının ve hedef harcama tutarının belirlenmesidir.  Eğer TBM teklif sınırını belirlemezseniz, size en fazla tıklama getirecek olan tutar Adwords tarafından otomatik belirlenir. Aynı şekilde hedef harcama tutarını da belirtmeniz gerekir. Hedef harcama tutarı, günlük olarak harcamak istediğiniz tutardır. Tıklamaları en üst düzeye çıkarmaya çalışırken belirli bir hedef tutarda harcama yapmaya odaklanmalısınız. Aksi halde Adwords, bu stratejiye sahip tüm kampanyaların kalan günlük bütçesini harcamaya çalışır.

Arama Sayfasındaki Konumu Belirleme

Arama sayfasındaki konumu belirleme teklif stratejisi sayesinde reklamlarınızın Google arama sonuçlarında üst sıralarda ya da ilk sayfada görüntülenmesini sağlayabilirsiniz. Teklifleriniz Adwords tarafından otomatik olarak arttırılıp azaltılır. Bu stratejiyi sadece arama ağını hedefleyen anahtar kelimeler, reklam grupları ve kampanyalarda kullanabilirsiniz.

Adwords, bu tahminler ve teklif stratejisi ile sizi hedef konumunuza ulaştırmaya çalışır.  Fakat nihai reklam yerleşimi, diğer reklamverenlerin rekabetinden ve kalite puanından etkilenen açık arttırma sonuçlarıyla belirlenir. Bu nedenle ilk sayfa konumu Adwords tarafından garanti edilmez.

Hedef EBM / Akıllı Teklif Stratejisi

Kampanyalarınızda yeterince dönüşüm verisi bulunuyorsa bu teklif stratejisini kullanabilirsiniz. Adwords, geçmişe dönük bilgileri kullanarak açık arttırma sırasında ortamsal sinyalleri değerlendirip sizin için uygun olan TBM teklifi bulur. Bu sayede teklifleri sizin yerinize optimize ederek daha fazla dönüşüm elde etmeyi dener.

Dönüşüm başı maliyetleriniz bazı durumlarda hedeflediğiniz maliyete göre düşük ya da yüksek olabilir. Fakat genel olarak hedef EBM ile eşitlenmeye çalışılır. Farklılığın nedeni öngörülen dönüşüm oranınız ile gerçek dönüşüm oranlarınızın birbirinden farklı olması, websitesinde ya da reklamda yaptığınız değişiklikler, açık arttırmada rekabetin artışı gibi konulardan kaynaklanıyor olabilir.

Websitenizdeki dönüşümler (satış, form doldurma vb.) sezonsal olarak değişiklik gösteriyorsa Adwords’ün baz aldığı eski veriler kampanya performansınızı düşürebilir. Bu tarz durumlar için Hedef EBM stratejisini kullanmadan önce manuel tekliflerinizin yedeğini almayı unutmayın.

 

Hedef Geçiş Payı

Rekabet odaklı ve esnek bir teklif stratejisi olan hedef geçiş payını kullanarak reklamlarınızı farklı  bir alana ait reklamların üzerinde konumlandırabilirsiniz.  Belirlediğiniz websitesini % olarak hangi oranda geçeceğini ayarlayabilirsiniz. Ardından Adwords, belirlediğiniz hedefe göre tekiflerinizi otomatik olarak arttırıp azaltacaktır. Burada dikkat edilmesi gereken konu, reklam sıralamanızın genel sıralamaya göre değil, belirlediğiniz alana göre yükselecek olmasıdır. Bu teklif stratejisini sadece arama ağını hedefleyen anahtar kelime, reklam grubu ve kampanyalarda kullanabilirsiniz.

 

Hedef ROAS (Reklam Harcamalarından Elde Edilen Gelir)

Hedef ROAS stratejisinden belirlenen reklam harcamalarından elde edilen gelir hedefine göre yüksek dönüşüm değeri elde etmek için teklifler Adwords tarafından otomatik olarak ayarlanır.

Kampanyalarınızda hedef ROAS stratejisini kullanabilmek için yapmanız gereken bir takım işlemler olacak. Öncelikle izlenen dönüşümler için değer ayarlaması yapmalısınız. Ardından hedef ROAS’ı uygulayacağınız kampanya ya da reklam grubunda son 30 gün içerisinde en az 15 dönüşümün elde edilmiş olması gerekiyor. Anahtar kelime, reklam grubu ya da kampanya son birkaç gün içerisinde benzer oranda dönüşüm değeri elde etmiş olmalıdır. Doğru tahminler elde edebilmek düzenli olarak dönüşüm değerlerini rapor ederseniz sisteme daha fazla veri sağlamış olursunuz.

 

Geliştirilmiş TBM Teklif Stratejisi

Geliştirilmiş TBM, mevcut reklam bütçenizle daha fazla dönüşüm elde etmek amaçlı kullanılmaktadır. Dönüşüm sağlama olasılığının yüksek olduğu durumlarda teklifleriniz arttırılış, düşük olduğu durumlarda ise azaltılır. Bu stratejiyi kullanabilmeniz için dönüşüm izleme özelliğini aktif hale getirmeniz gerekmektedir. Dönüşüm izleme özelliği pasif halde ise Geliştirilmiş TBM stratejisinin teklifler üzerinde hiçbir etkisi olmaz.

3 YORUMLAR

  1. Dönüşüm izleme kodu tam olarak nasıl ekleniyor bununla da ilgili bir yazı yazar mısınız? Ayrıca landingpage tavsiyelerinizi uyguladım zaman alıyor fakat şimdiden işe yaramaya başladı. teşekkürler..

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here