Logo güncellemesi ile sosyal medyada dikkatleri üzerine çeken marka 1994 – 1999 yılları arasında kullandığı eski logosuna geri dönerek şaşkınlık yarattı. Yeni ve farklı bir tasarım beklenirken eski logosuna çok benzeyen tasarımı yeni logo olarak sunan marka kullanıcıları ikiye böldü.
Burger King Eski Logosuna Geri Döndü
Burger King, yeni logolarını tanıttıkları basın açıklamasında, minimalist logolarının markanın gelişimine ve bugünkü konumuna son derece uyumlu olduğunu dile getirdi. Burger King’in Baş Pazarlama Yöneticisi Fernando Machado, yeni logonun enerjik renkleri içinde barındırarak gerçeğe daha yakın olacak şekilde tasarlandığını ve yeni fontlarının da markanın ürünlerini simgeleyecek tarzda “yuvarlak ve lezzetli” yapıda dizayn edildiğini belirtti. Ayrıca küçük ekranda yeni logonun daha rahat görüneceği, bunun da online siparişler için oldukça önemli olduğunu vurguladı.
Müşteriler, markanın yeni görsel kimliğini yakın bir zamanda tüm reklam afişlerinde ve ambalajlarda görmeye başlayacak. Ancak şirketin dünya çapında bulunan 19 bin restoranını tamamen yenilemesi, biraz zaman alacak. Restoranlarda kullanılan tezgahlar, dolaplar ve iç dizayn, markanın yeni görsel kimliğine göre tekrar dizayn edilecek. Şirket, aynı zamanda yeni logolarını çalışan üniformalarına da yansıtacak ve reklamlarında gerçek çalışanlarına yer verecek.
Bildiğiniz üzere renklerin birer anlamı var. Örneğin; turuncu rengi insanı acıktırması ile bilinir. Burger King de logosunda daha sarıya kaçan rengi direkt turuncu ve kırmızı ile harmanlıyor. Bu sayede logoya bakanın iştahı kabaracak.
Peki, siz yeni logo hakkında ne düşünüyorsunuz? Yeni logo mu yoksa eski logo mu daha güzel? Gelin yorumlarda tartışalım.