Google Alışveriş Reklamları Türkiye’deki Arama Sayfalarından 10 Ağustos Tarihinde Kalkıyor

0

Görsel ve fiyat karşılaştırması yaparak alışveriş sayfasına yönlendirme yapan Shopping Ads – Alışveriş Reklam türü, Türkiye’de arama ağı sonuçlarından kalkıyor. Google, Türkiye Rekabet Kurulu’nun aldığı karar doğrultusunda 10 Ağustos tarihi itibariyle alışveriş reklamların kaldırılacağını açıkladı.

Ürünle ilgili yapılan alışveriş odaklı aramalarda,  farklı alışveriş sitelerine ait başlık, resim ve fiyat bilgilerini slider şeklinde  yan yana sunarak reklama tıklamacan önce hızlıca karşılaştırma olasılığı tanıyan reklam türü, rekabeti olumsuz yönde etkilediği gerekçesiyle Şubat ayında 98 Milyon TL’lik ceza kesilmişti. Alışveriş sitleerine eşit fırsat sunduğunu açıklayan Google, 10 Ağustos tarihinden itibaren Alışveriş reklamlarının arama ağından kaldırılacağını duyurdu. Uygulanabilir bir çözüm bulmak için Türkiye Rekabet Kurulu ile işbirliği içerisinde olacaklarını bildirdiler.

Google aynı zamanda müşterilerin satışlarını olumsuz etkilememek adına reklam yönetimi konusunda destek olacaklarını duyurdu. Türkiye müşteri temsilcileri, danışmanlık verdikleri reklamverenlere bu konu ile ilgili hasarı en aza indirebilmek için iletişime geçmeye başladılar.

Google tarafından yapılan resmi açıklama ise şu şekilde;

“Bu yılın başlarında Rekabet Kurumu Google’ın Alışveriş Karşılaştırma Servislerine (AKS) eşit davranması yönünde bir karar verdi. Yanıt olarak, Rekabet Kurumu’na (RK), satıcılardan Alışveriş reklamlarının gösterilebilmesi için AKS’lere Google Alışveriş’le aynı fırsatı sağlayacak ve Alışveriş reklamlarının ürün kalitesini hem kullanıcılar hem de satıcılar için sürdürülebilir kılacak bir dizi tedbir sunduk. Sunduğumuz tedbirler Alışveriş reklamları için Avrupa’da 600’den fazla AKS’nin katılımıyla 3 yıldır başarıyla uygulanan tedbirlere çok benzer bir çözüm yolu içeriyor. 

Ancak, sunduğumuz çözüm önerilerinin Türkiye için kabul edilebilirliği şu aşamada belirsiz. Bu nedenle, faaliyetlerimizi yasal çerçevede sürdürebilmek ve müşterilerimize hazırlık yapabilmeleri için yeterli süreyi sağlamak amacıyla, maalesef 10 Ağustos 2020 tarihinden itibaren Alışveriş reklamlarını Google’ın Türkiye’deki arama sayfalarından kaldıracağız. Bu bizim için kolay alınmış bir karar değil; bunun tüketiciler, satıcılar ve AKS’ler için daha az seçeneğe ve daha düşük kalite deneyimine sebep olacağına inanıyoruz. Uygulanabilir bir çözüm bulmak için RK ile birlikte çalışmayı sürdüreceğiz. 

Yılın en yoğun alışveriş aylarına yaklaşırken, bu durumun müşterilerimizin satışlarına yönelik etkisini en aza indirmek üzere onlarla birlikte çalışacağız. Tüketiciler bilgiye ulaşmak için Google Arama’yı, satıcılar da müşterilerine ulaşmak için diğer reklam formatlarını kullanmaya devam edebilecek. Bu sorunları önümüzdeki aylarda çözüme kavuşturabilmeyi ve RK ile Alışveriş reklamlarını Türkiye’ye tekrar getirebilmemizi sağlayacak bir anlaşmaya varabilmeyi umuyoruz.”

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here