Pandemide Yıldızı Parlayan ChatBot Otomasyonu Nedir, Nasıl Uygulanıyor?

0

Pandemi döneminde online alışverişin artmasıyla beraber, tüketicilerin online araştırma alışkanlıkları da giderek gelişti ve hız kazandı. Bu alışkanlık, covid-19 sonrası da devam edecek görünüyor. Uzun zamandır dijital pazarlamanın bir parçası olan chatbotlar ise bu dönemin ihtiyaçlarından biri haline geldi.

Peki Chatbot Nedir?

 Chatbotların amacı, web sitenizi ziyaret eden kullanıcılara tıpkı bir mağaza personeli gibi yardımcı olmak, sorularına ve ihtiyaçlarına anında cevap vermektir. Bu hizmeti en verimli şekilde etkin kılmak için önce ziyaretçilerinizin olası sorularını ve ihtiyaçlarını önceden tahmin etmeniz gerekir. Bu sorulara chatbot’un vermesi gereken en doğru cevapları tanımlayarak kullanıcıyı memnun edecek bir sanal asistan deneyimi yaşatabilirsiniz.

Pandemine Nasıl Yaygınlaştı?

Covid-19 salgınının başlarında, salgının en yetkili iki sesi olan CDC ve WHO, hastalığın yayılması ve semptomları hakkında milyarlarca kişiye güncel bilgiler sağlamak için web sitelerine sohbet robotları da dahil etti. WHO, insanları korona virüse karşı önlem almaları için Arapça, İngilizce, Fransızca, Hintçe, İtalyanca, İspanyolca ve Portekizce dillerinde özel bir mesajlaşma hizmeti başlattı. Bu servis 2 milyar kişiye ulaşma potansiyeline sahip.

Tayvan’da ise yerel bir ajans tarafından geliştirilen GoSky isimli bot, halkı sakinleştirmek ve doğru bilgilerin yayılmasını sağlamak amacı ile güzel bir örnek oldu. Gosky botu, kullanıcıların yakınlarındaki eczanelerde stokta maske olup olmadığını kontrol ederek kullanıcıyı hem maske stoğu hem de salgın ve önlemler hakkında bilgilendirdi.

Chatbot Avantajları ve Dikkat Edilmesi Gerekenler

Analiz Kolaylığı

Analiz, bilindiği üzere dijital pazarlamanın temelini oluşturur. Analitik veri toplama klasik pazarlama yöntemlerinde karmaşık ve zaman alıcı olabilirken, botlar sayesinde açık, şeffaf ve pratik bir şekilde değerli bilgiler toplayabilirsiniz. Chatbotlardan elde ettiğiniz verileri bir sonraki pazarlama sürecinin girdileri olarak değerlendirerek pazarlama stratejinizi geliştirebilirsiniz.

Trafik Segmentasyonu

Ürün ve hizmete göre web sitenize gelen trafiği belirli bölümlere ayırmanız gerekebilir. Örneğin müşteri fiyatı sorduğunda, bot içerisinde satın al linkinin yer aldığı bir cevap sunacak şekilde ayarlanabilir. Müşterinin sadece anasayfaya bakması durumunda ise selam verip ürün ve hizmetler hakkında önemli detaylar verebilir.

Marka İmajı

Botlara biraz kişilik kazandırarak rakiplerinizden ayrışabilir ve işi eğlenceli hale getirebilirsiniz. Tek yapmanız gereken soru ve cevaplara doğru ölçüde bir tutam mizah eklemek.

Hızın Önemi

Sabırsızlık yeni tüketicinin bilinen bir özelliğidir. Artık günümüzde insanlar, zamanı kısıtlı olmasa bile işlerinin hızlı çözülmesini bekliyor. 7/24 çalışarak zaman ve maliyet tasarrufu sağlayan chatbotlar, hızlı yanıt avantajı ile olumlu bir kullanıcı deneyimi sağlıyor.

Proaktif Yaklaşım

 Chatbot olmadan tüm ziyaretçiler ile manuel bir sohbet başlatmanız website trafiğinize oranla ciddi bir iş yükü ve neredeyse imkansızdır. Bu nedenle chatbot olmadan müşteri ile sohbet başlatmanız imkansız hale geliyor.

Sürekli Test Edin

Yapay zeka olarak görünen chatbotlar aslında tam anlamıyla makine öğrenmesi ile alakalı değildir. Daha önceden tahmin edilen sorulara en uygun yanıtlar hazırlanarak gelen soruya karşı havuzdaki en uygun yanıtı eşleştirmesi üzerine kurulu bir sistemdir. Bu nedenle alakasız ve yetersiz cevaplar çoğu zaman kullanıcıları mutsuz etmektir. Bu nedenle sürekli test edip, yakın çevrenizden de test etmelerini isteyebilirsiniz. Böylece gelen geri bildirimlere göre geliştirmeniz gereken kısımları farkedebilir, yeni fırsatlar yakalayabilirsiniz.

 

 

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here