Remarketing Nedir, Nasıl Çalışır?

0

 

Remarketing, daha önce sitenizi ziyaret eden kullanıcıya markanızı, hizmet ya da ürününüzü tekrar hatırlatmak için uygulanan cookie bazlı bir reklam türüdür. Retargeting ise remarketing için kullanılan kitlenin yeniden hedeflenmesi anlamına gelir.

Sitenizi ziyaret eden kullanıcıların cihazlarına basit bir Javascript kodu yerleştirilir. Bu kod sayesinde kullanıcıyı siteden çıktıktan sonra takip edebilirsiniz. Sitenizden çıkış yaptıktan sonra gezdiği yeni sitelerde, Google’da ya da sosyal medya platformlarındaki reklam alanlarında, aynı kişiye ilgilendiği ürün ya da hizmeti reklam olarak göstererek sitenize geri dönmesini ve satın almasını sağlayabilirsiniz. E ticaret için sıklıkla kullanılan remarketing, sepeti terk eden kullanıcılar için oldukça etkili bir yöntemdir. Daha önce websitenizi ziyaret eden ve işlemi herhangi bir sebepten dolayı yarıda bırakan bir kişiyi ikna etmek, sitenize yeni gelen kullanıcıyı ikna etmekten daha kolaydır. Bu nedenle doğru kurgulanmış remarketing reklam kampanyalarının dönüşüm oranı diğer modellere göre genellikle daha yüksek çıkar.

 

Hedef Kitlenizi Segmente Edin!

Remarketing içesindeki hedef kitlenizi mümkün olduğunda segmentlere ayırın. Sadece ürün sayfasını inceleyip çıkış yapan kişi ile ürünü sepete ekleyip ödeme aşamasında yarıda bırakan kişiye göstereceğiniz reklam görseli, reklam metni hatta ayıracağınız reklam bütçesi mutlaka farklı olacaktır. Bu nedenle kitlenizi bölerek aynı kampanya içerisinde farklı reklam grupları açmanız daha verimli olacaktır.

Remarketing Hedefleme Çeşitleri

Görüntülü Reklam Ağı

Google Display Network’te hedef kitlenizi ürün banner reklamlar ile yakalayabilirsiniz.

Dinamik Yeniden Pazarlama

Kullanıcılara tamamen özelleştirilmiş reklam göstermenin en etkin yoludur. Banner reklamdan farkı, kişilere özel, beğendiği, favorilere eklediği, sepete eklediği ürünleri seri halde gösterip işleme devam etmesi için özel tekliflerde bulunabilirsiniz. Bunun için veri feed’inizin aktif halde olması gerekir.

Arama Ağında Yeniden Pazarlama (RLSA)

RLSA (remarketing list for search ads) kampanyaları olarakta bilinir. Arama ağı kampanyalarınızda bulunan anahtar kelimelerin sadece yeniden pazarlama kitlesine gösterilmesini ya da bu kitlenize özelleştirilmiş teklif verilmesini sağlayabilirsiniz.

Remarketing List For Search Ads kampanyaları ile,

  • Remarketing kitlenize özel yeni anahtar kelimeler ekleyebilir,
  • Remarketing kampanyaları için özel reklam metni oluşturabilir,
  • Özel teklifler verebilirsiniz.

Gmail’de Yeniden Pazarlama

Aynı kitleyi Gmail üzerinden de hedefleyebilirsiniz. Reklamlar, gelen kutusunda tanıtımlar sosyal sekmesinde gösterilebilir.

Video Yeniden Pazarlama

Youtube’daki veya iş ortağı sitelerde yeniden pazarlama listelerinizi hedefleyecek şekilde video reklamlar gösterebilirsiniz. Ayrıca Youtube kanalınız ile etkileşime geçmiş kullanıcılar için de yeniden pazarlama listeleri oluşturabilirsiniz. Bu kullanıcıları da diğer ağlarda hedefleyebilirsiniz.

Youtube kanalınızı kullanarak;

  • Kanalınıza abone olan,
  • Yayınladığınız bir video reklamı izleyen veya görüntüleyen
  • Kanalınızdaki bir videoyu izleyen, görüntüleyen, beğenen

Kullanıcıları hedefleyecek şekilde kitleler de oluşturabilirsiniz.

 Sosyal Medyada Yeniden Pazarlama

Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin gibi sosyal medya mecralarında da yeniden pazarlama kitleleri oluşturabilir ve reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz.

Google Ads Remarketing Kodu Nasıl Eklenir ?

Google Ads hesabınıza giriş yaparak Araçlar ve Ayarlar > Paylaşılan Kitaplık > Kitle Yöneticisi kısmına geliyoruz. Sol menüden Kitle Kaynakları > Google Ads Etiketi kısmında “Etiketi Ayarlayın” kısmına tıklıyoruz.

Karşınıza aşağıdaki ekran çıkacaktır. Burada iki seçenek mevcut. İlk seçenek sitemizi ziyaret eden kullanıcıları sınıflandırma yapmadan en temel haliyle yeniden pazarlama yapmamızı sağlar. Global bir etiket sunar. İkinci seçenek ise bir feed aracılığı ile ürünleri çekip Dinamik Yeniden Pazarlama yapmanızı sağlar.

Kaydet ve Devam et dedikten sonra aşağıdaki gibi sitemize verilen kodu yüklemek için 3 seçenek göreceksiniz.

Etiketi kendiniz yükleyin seçeneğini seçerseniz verilen kodu sitenize <head></head> tagları arasına yerleştirmelisiniz. (Örn : <head>kodu buraya koymalısınız</head>)

Etiketi e-posta ile gönderin seçeneğini seçerseniz web tasarım ve yazılım desteği aldığınız firma varsa talimatları e-posta yolu ile iletebilirsiniz.

Google Etiket Yöneticisi’ni seçerseniz Google Tag Manager üzerinden kurulum yapmanız için ilgili kodları almış olursunuz. Google Tag Manager sitenize yükleyeceğiniz script kodlarını tek bir noktadan yönetmenizi sağlayan Google’ın ücretsiz bir ürünüdür.

 

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here